UNUD Open Repository

UNUD Open Repository provides access and discovery to the University of Udayana publications and digital collections. It contains digitized and digital version of theses, dissertations, research reports, and articles produced by academic communities in this university.

Pendidikan Nonformal Bernuansa Alam untuk Pengembangan Kreatifitas Anak di Denpasar

Dr. Ir. Ida Ayu Armeli, M.Si, IDA AYU ARMELI (2016) Pendidikan Nonformal Bernuansa Alam untuk Pengembangan Kreatifitas Anak di Denpasar. Jurnal Arsitektur , 4. ISSN No. 9 772338 505750

[img] Archive
cbf1f81cf9089ad083a623f9837ff07b.pdf

Download (1MB)

Abstract

ABSTRACT Natural shades of non-formal education for the development of children's creativity is as an intermediary between the efforts of the school of nature with conventional education is not proportional to develop thier students are children’s of the ability Cognitive, affective, and psychomotor and nuanced nature of non-formal education as an additional education outside the school for parents who want their children to get an education without fear of nature based off of formal school education, and in terms of financing for nature-based education is more affordable . Natural shades of non-formal education is more emphasis on the development of children's creativity can be achieved by practicing using the ability to solve problems and be able to develop basic capabilities through play while learning includes cognitive development, creativity, language, skills, and physical tipped on creativity by using nature as a medium of education. Keywords: non-formal education, nature, creativity ABSTRAK Pendidikan nonformal bernuansa alam untuk pengembangan kreatifitas anak adalah sebagai wadah dan upaya untuk menjembati antara sekolah alam dengan pendidikan konvesional, dimana pendidikan konvesional yang tidak proposional dalam mengembangkan kemampuan Kognitif, afektif, dan psikomotorik para siswa anak-anak. Pendidikan nonformal bernuansa alam ini hadir sebagai pendidikan tambahan di luar sekolah bagi orang tua yang ingin anaknya mendapatkan pendidikan berbasis alam tanpa takut lepas dari pendidikan sekolah formal, dan dalam hal pembiayaannya untuk mendapatkan pendidikan berbasis alam ini lebih affordable dan lebih terjangkau. Pendidikan nonformal bernunasa alam ini lebih menekankan proses pengembangan kreatifitas pada anak-anak, yang dapat dicapai dengan berlatih menggunakan kemampuan untuk memecahkan berbagai masalah, dan dapat mengembangkan kemampuan dasarnya memalui bermain sambil belajar meliputi pengembangan daya pikir, daya cipta, bahasa, keterampilan, dan jasmani yang berujung pada kreatifitas dengan menggunakan alam sebagai media pendidikannya. Kata Kunci: pendidikan nonformal, alam, kreatifitas

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: -
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: Faculty of Law, Arts and Social Sciences > School of Education
Depositing User: Mr. Repository Admin
Date Deposited: 07 Jun 2016 21:58
Last Modified: 21 Jun 2016 05:58
URI: http://erepo.unud.ac.id/id/eprint/3779

Actions (login required)

View Item View Item